michalsmalbrugge.reismee.nl

Januari, week 1 & 2

Hoi iedereen,

In twee weken tijd is er weer van alles gebeurd. Hier een update!

School

Begin januari was school weer begonnen. Het was leuk om iedereen weer terug te zien.  We zijn nu vooral bezig met alle voorbereidingen voor de examens die eind van de maand plaats zullen vinden. Ik ben een aantal keer met vriendinnen wezen lunchen buiten school. Ook heb ik samen met vriendinnen aan een examen project gewerkt in de bibliotheek.

Nederlands bezoek!

Vorige week zaterdagochtend ben ik op bezoek geweest bij Riet. Riet komt oorspronkelijk uit Rotterdam maar woont al jaren in Halifax. Ik ben heel blij dat ik Riet heb kunnen ontmoeten. Ze is een hele bijzondere vrouw met veel inspiratie. Ik vond het zo leuk om naar al haar verhalen te luisteren! We hebben uren lang gekletst en gelachen. Het was echt een super leuke ochtend. Op het eind gaf Riet mij zelfs een hele mooie zilveren ring en een potje jam om mee te nemen naar Nederland. We behouden zeker contact!

Downtown Halifax

Vorige week en afgelopen zaterdag ben ik beide keren naar Downtown Halifax geweest. Samen met mijn vriendinnen hebben we door de stad rondgelopen en foto’s gemaakt. Zo hebben we over de Waterfront gewandeld. Ook zijn we naar de ‘Farmers Market’ geweest. We hebben zelfs een museum bezocht! We stopen bij een super schattig Frans restaurantje en hebben hier macarons gegeten. Terwijl mijn vriendin Bianca en ik op Citadel Hill stonden keken we naar de prachtige zonsondergang. Ook hebben we heerlijk avond gegeten bij mijn favoriete restaurant in Halifax.

Genieten van de winter

Een paar dagen geleden had het weer gesneeuwd.  In de ochtend hielp ik Mark met het sneeuw wegblazen van onze oprit. Later op de dag gingen we sleeën met de familie. Vandaag zijn we naar een mooi park geweest. Hier hebben we een winterse wandeling gemaakt en genoten van het mooie weer! Ook had ik samen met de familie een ‘Birthday Bingo’ van mijn Canadese oma. Het was een super gezellig avond en we hadden allemaal enorm veel plezier. Samen met mijn gezin zijn we ook heerlijk wezen uiteten.

Gezelligheid met vrienden

Samen met vrienden ben ik naar een trampoline park ‘Get Air’ geweest. Er waren veel verschillende trampolines en we hebben ons erg vermaakt. Ook ben ik met mijn vriendinnen naar ‘The Escape Room’ geweest. Dit is een spel in real life. We waren ‘opgesloten’ in een Pyramide en we moesten doormiddel van het oplossen van raadsels en codes een weg uit zien te vinden. We hadden in totaal één uur de tijd. Het was echt super leuk om te doen! Helaas was het ons niet gelukt om alle raadsels op tijd op te lossen. We hadden alsnog een onwijs leuke avond! Ook ben ik met vrienden naar de biosscoop geweest. We hebben de film ‘The Passengers’ gekeken, een aanrader!

International Student of the Year!

Afgelopen vrijdag hadden alle internationale studenten een ‘Award Ceremony’ van onze Canadese organisatie NSISP. Deze avond werden allerlei prijzen uitgedeeld aan studenten met bijzondere prestaties. Als laats was de prijs voor de ‘International Student of the Year’. Ik was enorm verrast toen mijn naam werd omgeroepen. Hoe gaaf, leuk en bijzonder! Ik ben erg vereerd met deze prijs. Ook heb ik een certificaat van deelname ontvangen, een prijs voor de Nieuwjaars duik en een medaille voor mijn deelname aan de sporten. Een super leuke en verassende avond dus!

Jullie zullen nu vast wel snappen waarom ik zo erg geniet hier in Canada. Elke dag is geweldig. Daarom is het moeilijk te beseffen dat ik over twee weken alweer naar Nederland ga. Het is een dubbelgevoel. Ik heb enorm veel zien om al mijn lieve familie en vriendinnen weer te zien maar wat ga ik iedereen hier in Canada missen! De afgelopen maanden waren onvergetelijk! Ik zal nog zoals altijd met de volle 100% genieten van de komende twee weken!

Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs,

Michal

Mama

Wat een fantastisch blog weer mich met alle avonturen van jou!

Papa

Hoi meid. Geweldig wat een mooie laatste fase waarin je nog zoveel moois mee maakt op de valreep. Geniet nog maar even van deze laatste 2 weken. Wij zijn trots op jou en op je prestaties! Topperrr