michalsmalbrugge.reismee.nl

Merry Christmas!

Hey everyone!

Zoals altijd is de tijd weer voorbij gevlogen! De afgelopen weken heb ik weer heel wat beleefd. Ik zal proberen om jullie een beetje bij te praten.

Concert: WE Day

Eind november ben ik met een paar leerlingen van mijn school naar een groot concert geweest. Dit was een evenement genaamd 'WE Day'. Hier kwamen verschillende leiders, sprekers en zangers bijeen om jeugd te inspireren, zodat wij een verschil in de wereld zullen maken. (WE Day combines the energy of a live concert with the inspiration of incredible stories of leadership and change. This stadium-sized event brings together world-renowned speakers and performers with tens of thousands of youth to celebrate the power of service). Na dit super leuke event ben ik in de avond naar een hockeywedstrijd geweest. Een dag om nooit meer te vergeten!

Schoolfeest

Begin December hadden we een schoolfeest, het was een 'Semi Formal Dance'. Iedereen was mooi gekleed. Samen met mijn vriendinnen hebben we lekker gedanst en gezongen, een super leuke avond!

Sinterklaas in Canada

Buren met een Nederlandse achtergrond hadden mij op 5 december uitgenodigd voor een avond vol met Nederlands eten en gezelligheid! Het was echt een super leuke en gezellige avond. Sinterklaas en Zwarte Piet kwamen zelfs langs en gaven iedereen een chocolade letter! Ik heb echt enorm genoten van deze avond. Ook heb een lieve Nederlandse mevrouw ontmoet die ik binnenkort weer ga bezoeken.

Sneeuw!

Vrijdag 9 December had het voor de eerste keer gesneeuwd! Ik was zo blij toen ik zag dat alles wit was. Mijn vrienden en ik waren allemaal heel enthousiast dus hadden we een sneeuwballen gevecht haha! Ook heb ik met mijn zusje in de sneeuw gespeeld en een sneeuwman gemaakt! We hebben zelfs al een paar dagen vrij van school gekregen door het weer. Een paar dagen geleden was de temperatuur -20? maar de gevoelstemperatuur -30?, zo koud!

Hiken!

Mijn vrienden en ik zijn wezen hiken bij Peggy's en Polly's Cove toen we vrij hadden van school. Samen hebben we altijd heel veel plezier. De natuur was mooi en we hebben ons erg vermaakt.

Christmas Party!

Mijn familie geeft elkaar jaar rond de kerst een feestje. Vrienden en familie kwamen bij ons thuis. Samen hebben we lekker gegeten, gedronken en gekletst. Mijn vriendin Haley bleef na de tijd bij mij slapen. Het was echt een super leuke avond!

Secret Santa

Samen met mijn vrienden deden we 'Secret Santa'. Dit is ongeveer hetzelfde als lootjestrekken. We kwamen met z'n allen bij Haley thuis. Iedereen bracht cadeautjes en eten mee. We hebben heerlijk gegeten. Ook hadden we een wedstrijd wie het snelste een 'gingerbread house' kon maken. Iedereen had leuke cadeautjes ontvangen. We hebben veel geklets, gedanst, gezongen, gelachen en genoten!

Potluck met internationale studenten

Vorige week donderdag hadden we met alle internationale studenten een Potluck. Dit is een gezamenlijke maaltijd waar iedereen eten van zijn/haar thuisland had meegenomen. Ik had een Nederlandse boterkoek gebakken. Dit was een hele leuke manier om veel van andere culturen te 'proeven'. Wat was ik vol aan het einde van de avond haha!

Donderdag is onze kerstvakantie begonnen! Deze vakantie staan alweer allerlei leuke dingen gepland. Dit weekend is Kerst waar ik heel veel naar uit kijk. Vandaag ga ik naar mijn Canadese familie om gezellig samen te eten. Vanavond ga ik naar de kerk met vriendinnen. Morgen komt 'Santa Claus' langs en brengt alle cadeautjes! Ook komen we weer met de familie bij elkaar om met elkaar te eten en kerst de vieren. Met oud & nieuw ga ik met vrienden naar Halifax. Verder ga ik leuke dingen doen zoals: schaatsen, minigolf en zelfs skiën! Helemaal geweldig!

Ik wens iedereen een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

Nu de feestdagen eraan komen begin in Nederland toch wel iets meer te missen dan in het begin hoor. Maar dat maakt mijn ervaring hier in Canada er niet minder om. Ik geniet nog steeds elke dag en ik kijk uit naar de komende maand!

Tot snel!

Liefs,

Michal

Daniƫlle

Geweldig Michal! Ik geniet iedere keer weer van je enthousiaste verhalen! X

Rini

Mooi verslag weer. Wij wensen jou ook een heel fijn Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar! Groetjes, Wichard, Wilbert, Niels, Carmen en Rini

Lieke

Wauw, super leuk wat je allemaal doet Michal!
Echt leuk om je verhalen te lezen en al je foto's te zien

Papa

Prachtige avonturen maak je mee Michal.
Geniet er nog even van. Tot snel!

faye

hoi