michalsmalbrugge.reismee.nl

Time flies!

Hey Everyone,

De tijd vliegt voorbij, het is alweer eind oktober en ik heb de afgelopen weken weer veel beleefd.

Op school gaat het heel erg goed. Mijn cijfers voor toetsen, huiswerk en presentaties zijn gelukkig allemaal voldoende. Voor Leadership moet ik behoorlijk veel presentaties geven maar dit is alleen maar goed want hier leer ik veel van.

Het voetbalseizoen is helaas afgelopen. Samen met mijn team heb ik echt een hele leuke tijd gehad! Volgende week gaan we met z'n allen gezellig uiteten om het seizoen goed af te sluiten.

Samen met de internationale studenten hebben we een paar leuke activiteiten gehad. Woensdag 19 oktober vetrokken we in de ochtend met de schoolbus. De eerste stop was bij een veld waar allemaal 'pumpkin people' in stonden. Hier hebben we wat leuke foto's gemaakt. Daarna gingen we naar een boederij waar we in een grote stal lunch hebben gegeten. Toen gingen we naar Noggins Farm. Hier zijn we in het Cornmaze (doolhof in het maisveld) geweest. We waren behoorlijk verdwaald, daarom creƫerden we onze weg naar de uitgang haha. Ook hebben we heerlijke appels geplukt. Om die dag goed aftesluiten ging ik daarna met wat vrienden avondeten en naar een IJshokcey wedstrijd. Ook hebben we met de Internationals pompoenen gesneden. Ik zal een foto plaatsen van het eindresultaat!

Deze maand ben ik naar meerdere IJshockey wedstrijden geweest. Twee wedstrijden waren van mijn school. We hebben zowel het jongens en meisjes team van onze school aangemoedigd. Ook ben ik met een paar vriendinnen naar Halifax geweest om het team The Mooseheads aan te moedigen. Het was een thuiswedtrijd dus de hele arena was vol. Tijdens de wedstrijd was iedereen aan het zingen en juichen. De sfeer was echt super en het is heel leuk om een grote wedstrijd mee te maken!

Ik ben blij dat ik dicht bij de hoofdstad Halifax woon. Samen met mijn vrienden gaan we meestal een paar keer per maand naar Halifax. Twee weken geleden was een hele leuke dag. Op een zaterdag gingen we met de bus naar Halifax Shopping Centre. Hier hebben we allemaal winterkleding gehaald want het is nu toch echt wel wat kouder aan het worden. Ook hebben we lekker gelunched. Daarna gingen we downtown Halifax. We wandelden door een park waar een piano stond. Een vriendin van ons kan goed piano spelen dus daar hadden we gezellig wat tijd doorgebracht. Daarna hebben we over de Waterfront gelopen en in de avond zijn we heerlijk wezen uiteten!

In Canada wordt Halloween gevierd. Veel winkels, huizen, eten en evenementen zijn in Oktober in het teken van Halloween. Twee weken geleden ben ik met vrienden naar een Haunted House & Cornmaze geweest. Hier waren meerdere 'huizen' en maisvelden helemaal omgetoverd in Halloween decoratie, wat echt heel knap was gedaan. Er waren veel acteurs die je lieten schrikken. Ookal was alles gespeeld het leek net alsof we in een film beland waren. We hebben heel veel gegild maar het was echt een super leuke ervaring!

Gisteren hadden we met de familie een Halloween feestje voor de kinderen. Samen met mijn gezin hebben we het hele huis versierd. Ook was iedereen erg leuk verkleed. De kinderen speelden verschillende Halloweeen spelletjes en gingen pompoenen versieren. Er was veel lekker eten en de kids kregen echt heel veel snoep. Ik vind het leuk om nieuwe feestdagen mee te maken.Vanavond heb ik samen met alle internationale studenten en de buddies een Halloween feestje en maandag is het dan echt Halloween!

Ik zal weer wat foto's plaatsen van de afgelopen wekeen en ik heb ook een filmpje gemaakt over familie activiteiten in Oktober:https://www.youtube.com/watch?v=Tjp71q5vsjE

Er zijn nog veel meer leuke dingen die ik mee heb gemaakt want elke dag is super! Maar ik zal nu stoppen anders wordt deze blog te lang. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Liefs,

Michal

Sterrin

Geweldig blog Mik! Wat maak je veel avonturen mee. Xxx ster

Papa

Hey Michal, wat een avonturen weer. Ook mooi filmpje gemaakt.
Geniet ervan meid. Idd, time flies!