michalsmalbrugge.reismee.nl

Eerste week van Oktober met veel leuke activiteiten!

Hoi iedereen!

Vorige week was alweer de eerste week van Oktober. Het is nu herfst en dat betekend dat het weer veranderd. Het begint ook al behoorlijk wat kouder te worden. Mijn favoriete deel van de herfst is dat de kleuren van alle bomen veranderen, hier in Canada heb je echt heel veel bomen dus dat een een super mooi uitzicht!

Afgelopen anderhalve week was zoals gewoonlijk weer super! Onder andere heb ik eindelijk mijn eerste goal gescoord met voetbal, mijn team en ik waren heel blij! Ook hadden we een schoolfeest, met een spirit thema. Na schooltijd had ik afgesproken met wat vriendinnen. We hadden pizza besteld en daarna gingen we ons samen klaarmaken voor het feest. Iedereen droeg kleren en kleuren van de school. We hebben gezellig gedanst en geklets, een hele leuke avond!

Afgelopen vrijdag hadden we na schooltijd met alle internationale studenten van onze school en een andere school uit de stad, een Scavenger Hunt. Dit is een spel waarbij je allemaal verschilllende foto's en video's moet verzamelen om punten te krijgen. Het was een leuke middag. Ook hebben we samen avond gegeten en zijn we nog met een paar vrienden naar de bioscoop geweest.

Zaterdag ging ik met mijn gezin en Tiffany's familie naar 'the Atlantic Argicultural Fall Fair'. Dit was een groot (herfst) event waar heel veel te doen is. Binnen kun je allerei dierenshows en presentaties kan bekijken. Ook kan je heel veel eten en drinken proefen van Nova Scotia en Canada. Buiten was een kermis waar alle jongere neefjes en nichtjes heerlijk konden spelen. Ik heb ook lekker genoten van alle spelletjes en ritjes in de atracties haha! Gelukkig scheen de zon deze dag. We hebben samen onwijs genoten van de middag en avond!

Zondag gingen we naar Tiffanýs familie, om alvast een Thanksgiving dinner te eten. Dit was mijn aller eerste Thanksgiving dus ik had er enorm veel zin in. We hebben een typisch Thanksgiving gerecht gegeten met natuurlijk Turkey (kalkoen)! Ik ben blij dat beide families mij zo verwelkomen in hun familie. Het is fijn om elkaar beter te leren kennen en meer van onze beide culturen te leren!

Maandag was het dan echt Thanksgiving. Ondanks het slechte weer gingen we gelukkig wel naar Sherbrooke Lake (een meer) toe waar Marks samen familie een family cottage hebben. We hebben wederom weer heerlijk gegeten. Een typisch Thanksgiving dinner is: Turkey, aardappelpurre, stuffing (dit is een soort van vulling), zoete aardappels, cranberries, gravy (dit is een soortvan jus), wortelen en nog meer verschillende groentes. Als nagerecht kan je kiezen uit heel veel verschillende taarten. Mijn favoriet is popmpenentaart, pupmkin pie!We aten rond 2 uur smiddags en ik heb niets meer gegeten tot die volgende ochtend, zo vol was ik haha!

Dit thanksgiving weekend was echt heel leuk. Ik vond het fijn om zoveel tijd door te brengen met beide families. Ook besefde ik hoe dankbaar ik ben voor alles wat ik heb. Dat is ook precies waar Thanksgiving om gaat ;)! Ik ben heel dankbaar voor al mijn familie en vrienden in Nederland en in Canada. Ook ben ik dankbaar voor nog zoveel meer dingen in mijn leven!

Ik zal wat foto's plaastsen van de afgelopen week. Ook kunnen jullie in deze video zien hoe mijn schooldag hier in Canada eruit ziet:https://www.youtube.com/watch?v=QUtcuQf340o

Bedankt vor het lezen en tot snel!

Liefs,

Michal

Mama

Wat een ontzettend mooi verhaal weer Mik. Ik ben echt trots op jou!

mni

Leuk verslag Michal...Leuk filmpje ook.
Veel plezier nog!

Lena Muriani

Super mooi verslag., en super lief voor het delen..!!!

Papa

Prachtige belevenissen Michal. Fijn om te horen dat je zo kunt genieten van alles wat je meemaakt. En heel mooi verwoord.
Foto's zijn ook gaaf!