michalsmalbrugge.reismee.nl

Al helemaal gewend hier!

Hey!

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn vorige blog postte. Zo gek hoe snel de tijd gaat als je het naar je zin hebt! Het is nu dus alweer eind September en ik heb weerheel veel leuke en bijzondere dingen beleefd!

Voordat school begon heb ik tijd doorgebracht met mijn hostfamily. We zijn naar Peggy's Cove geweest, dit is een heel populair vissersdropje voor toeristen. De granieten rotsen en het uitzicht zijn ontzettend mooi! Ook gingen we naar Sherbrooke Lake waar ze een eigen cottage hebben. Hier hebben we samen gekayad, gezwommen en genoten van het mooie weer en de natuur! Het gaat nog steeds heel goed tussen mij en mijn gastgezin. Ook ben ik door de families van beide kanten fijn verwelkomt, ik voel me echt helemaal thuis hier!

School Woensdag 7 september had ik samen met alle internationale studenten een meeting op school. We kregen een rondleiding en er werd wat informatie verteld. De volgende dag kregen we ons rooster en lieten we een schoolfoto maken. De dagen erop begonnen dan echt de lessen. Mijn bus komt elke ochtend rond 08:21 en mijn eerste les begint om 08:35. Elke dag heb ik dezelfde vier vakken alleen dan in een andere volgorde. Ik volg English 12, Physically Active 11, Global Geography 12 en Leadership 12. De cijfers achter het vak betekend in welke grade je les is. Grade 12 is het examenjaar. Engels en Leadership zijn mijn favoriete vakken. Mijn Engelse lerares en klas is heel leuk. Bij Leadership leer je veel over leiding geven en moeten we veel presentaties, evenementen en lessen voorbereiden. Soms doe je dit alleen of in een groep, echt heel interessant allemaal! Global Geo kun je vergelijken met Aardrijkskunde en Physically Acitve is gym. Na de eerste 2 lessen hebben we een lunchpauze, je kan je lunch in de cafetaria op school eten maar wij gaan vaak naar Tim Hortons (mijn favoriet hier) of Subway.Er zitten leuke mensen op mijn school en de lessen zijn ook leuk, ik ga dus echt elke dag met heel veel plezier naar school toel!

Friends Ik heb al veel nieuwe en leuke mensen ontmoet! Mijn school heeft een International Buddie Program, zo krijgt elke internationale student zijn eigen Buddy.Haley en ik zijn buddies. We zitten bij elkaar in de klas met Engels en we voetballen in het zelfde team. We hebben samen al heel veel leuke dingen gedaan en zijn goede vriendinnen geworden! Ook doe ik veel leuke dingen samen met andere Internationale & Canadese studenten. We gaan samen naar: de bioscoop, shopping mall, Halifax, Tim Hortons, Bowling baan, Football games, een bonfire en nog veel meer! Ik kijk enorm uit naar de komende weken want we hebben al heel veel leuke plannen! Het is trouwens ook heel handig dat bijna alle Canadese studenten van mijn leeftijd een rijbewijs en een auto hebben, zo kunnen we vaak overal naartoe!

Sport In mijn vorige blog had ik al verteld dat ik deel nam aan try outs van soccer. Goed nieuws: ik zit in het soccer team! We hebben ongeveer drie keer in de week een wedstrijd tegen andere High Schools. De meiden van mijn team zijn heel goed. Ze zijn ook heel aardig en helpen me goed als ik iets niet weet. Sport is echt een groot onderdeel van de High School. Mijn school biedt heel veel verschillende sporten aan. Als er sport wedstrijden zijn merk je echt de schoolspirit, super leuk! Ook neem ik nu deel aan Cross Country, dit is hardlopen over verschillende parcours. Als het seizoen van soccer en Cross Country is afgelopen omdat het te koud wordt, ga ik zeker proberen om in andere sport teams te komen!

Food Ik heb al heel veel lekker nieuw eten geprobeerd. Alle dingen van Tim Hortons zijn verrukkelijk! Poutine is typisch Canadees voedsel, erg ongezond maar wel lekker! Ook heb ik Beavertails gegeten, dit vind ik nog lekkerder dan Poutine. Donair is typisch eten uit Nova Scotia en dat is ook echt heel lekker! Een groot verschil met Nederland zijn alle fastfood restaurants. Hier zijn zoveel Tim’s, Mac’s, Subway’s, KFC’s etc. Echt overal waar je komt, zie je wel een fastfood restaurant. Maar natuurlijk eet ik ook nog wel gezond hoor haha!

Ik kan nog wel veel meer schrijven, zoveel nieuwe en leuke dingen maak ik hier mee! Ook heb ik nog helemaal geen last van heimwee gehad (no offense) maar dat komt denk ik gewoon omdat ik het zo erg naar mijn zin heb! Ik kijk samen met mijn familie en vrienden erg uit naar de komende weken!

Via deze link kun je mijn video zien over mijn belevenissen voordat school begon! https://www.youtube.com/watch?v=CfET_glEARo

Bij het kopje foto’s heb ik een aantal leuke foto’s geplaats!

Bedankt voor het lezen en ik spreek jullie in mijn volgende bog!

Liefs,

Michal

Papa

Fijn om te horen dat je het zo naar jou zin hebt Michal.
Geniet ervan meid!

Mama

Wat een mooi blog weer mikki. Echt een mooie inkijk in jouw leven????

Mama

Ik bedoel dus ???? ipv ?????

Lieke

Super leuke blog mik!
Je maakt echt heel wat dingen mee, fijn dat het al zo vertrouwd voelt.
Geniet nog van de aankomende tijd :)

carolien

Wat leuk zeg om allemaal te lezen! Je kan ook echt horen dat je het naar je zin hebt! Geniet er nog maar van, wij houden we verhalen wel in de gaten :)!

Teunie

Super leuke blog. Fijn dat het zo goed met je gaat. Succes de komende tijd. In Canada.

Peter

Geniet ze topper!

Oma

Wat een prachtig blog lieverd. Ik heb ervan genoten!

Nafthali

Leuke blog Mich, nog veel plezier in Canada!

Jolanda

Zo te lezen heb je een leuk en druk bestaan!! Dus inderdaad geen tijd voor heimwee. Houden zo michal. Fijne tijd nog xxx