michalsmalbrugge.reismee.nl

Mijn eerste week in Canada!

Hi Everyone!

Een bericht vanuit Canada. Ik ben nu precies een week in Nova Scotia en ik heb echt al zoveel leuke dingen gedaan en meegemaakt! Ik probeer jullie bij te praten, dus bereid je voor een lange blogpost!

Zaterdag 27 augustus was eindelijk de dag waar mijn gastgezin en ik zo naar uit hebben gekeken! Mijn gezin en vriendinnen gingen mee naar Amsterdam om mij uit te zwaaien, hier konden we echt het laatste afscheid nemen. De eerste vlucht moest ik 8 uur vliegen naar Toronto en vanaf daar moest ik overstappen naar het vliegtuig om nog 2 uur te vliegen richting Halifax. In Halifax werd ik opgehaald door mensen van de NSISP, de NSISP is een internationale organisatie die jongeren over de hele wereld de kans geeft om een highschool ervaring te hebben in Nova Scotia. Die avond kwamen ook alle andere 9 Foreign Correspondents van over de hele wereld aan. We verbleven allemaal op het kamp van de NSISP, iedereen was die avond erg moe van alle vluchten dus we namen een douche en gingen op tijd slapen.

De volgende dag hadden we eerst ontbijt in de cafetaria. Daarna kreeg ik samen met de andere 9 Correspondents introducties over: fotografie, video, blogs en Social Media. Ook werd ons nogmaals verteld wat onze taak en verantwoordelijkheid is als een Foreign Correspondent. Wij hebben allemaal een soortgelijke scholarship gewonnen en daarom kunnen wij ons Foreign Correspondent noemen. Wij zullen foto’s, video’s, tweets en blogs posten over onze ‘Canadian High School expierence’. Ik vind het heel leuk om te doen dus ik probeer zoveel mogelijk met jullie te delen!

Na de lunch vertrokken wij naar Halifax, iedereen had er enorm veel zin in. Eerst hadden we een Tour of Fortress Citadel. ( https://en.wikipedia.org/wiki/Citadel_Hill_(Fort_George) ). Na de tour gingen we naar de Waterfront van Halifax, hier hebben we over de Waterfront gelopen en genoten van de leuke sfeer! Toen was het tijd voor de Harbour Hopper Tour, de Harbour Hopper is een boot en auto ineen (op de foto zie je wat ik bedoel). We begonnen met een Tour door de stad en daarna reden we het water in! Het was een super leuke tocht over het water. Na de Harbour Hopper gingen we uiteten bij een typisch restaurant van Nova Scotia; Mc Kelvies. Ik heb voor de eerste keer schelpen geprobeerd, wat echt heel lekker was! Na deze onwijs leuke dag gingen we terug naar het kamp en gingen we naar bed.

Maandag ochtend hadden we tijd om onze presentaties af te maken, daarna moesten we onze video en foto’s presenteren. In de middag was het dan zover: vertrek naar de ‘homestays’. We vertrokken samen met de Canadese studenten naar de stad. Onderweg had ik al gezellig wat gekletst met meisjes die ook in mijn stad wonen, we zullen vast leuke dingen gaan doen deze maanden! Toen ik aankwam op de ophaalplek stond Mark samen met de kinderen op mij te wachten. Vanaf de eerste ontmoeting wist ik al meteen dat het goed zat! Even later kwam Tiffany er ook aan. We hebben de rest van de avond de hele tijd met elkaar gekletst.

De afgelopen dagen heb ik veel tijd door gebracht met mijn gastgezin, we kunnen het heel goed met elkaar vinden. We zeiden: ‘Het is zo grappig want het lijkt net alsof we elkaar al kenden of iets, zo goed voelt het!’. We zijn samen naar Halifax geweest en daar hebben we de Waterfront, Spring Garden, Libary en de Public Gardens bekeken. Ook zijn we al naar meerdere playgrounds geweest met de kinderen.

Afgelopen donderdag had ik soccer try outs! Ik had er echt heel veel zin in. Het was super leuk om te voetballen en de Canadese meiden zijn erg goed. Volgende week heb ik nog 2 keer een try out en daarna hoor ik of ik het school team heb gehaald of niet. Ik hoop van wel! Die avond ging ik samen met Tifanny & Amy (een vriendin van Tiffany) naar de Shopping Mall in Dartmouth en daarna hebben we heerlijk gegeten in een restaurant!

Gisteren ben ik samen met Brittney (een heel leuk Canadees meisje) naar het strand geweest. We hebben zelfs gezwommen in de zee, wat echt ijskoud was! Daarna gingen we samen met een vriendin van haar naar een Lake hier in de buurt, daar hebben we ook in gezwommen! Ook heb ik mijn eerste coffee en donut gehad van Tim Hortons, verrukkelijk!

Kortom: echt geweldig hier! Er zijn nog veel meer leuke dingen die ik heb gedaan maar het is gewoon te veel om op te noemen haha. Bij het kopje Foto’s zal ik wat foto’s plaatsen van de afgelopen dagen.

Bedankt voor het lezen en ik spreek jullie snel weer!

Liefs,

Michal

Rita Voortman-Broos

Superleuk Michal, om op de hoogte te blijven van je Canadese avontuur!

Irmgard Averesch

Wat heb je al veel gedaan :) Leuk ook dat je helemaal opgaat in de schoolcultuur en al try outs hebt gedaan voor het schoolteam, zou wel nog iets extra's toevoegen aan je ervaring in Canada :) En Timmiesssss ;) Have fun next week.

Mama

War een mooi verslag Mik. Zo leuk om te lezen hoe je schrijft. Liefs mama

Sterrin

Super, wat heb je al veel meegemaakt! Fijn dat je ons op de hoogte houdt :) liefs Ster

Ro

Volgens mij ga je de tijd van je leven hebben daar. ????

Daniëlle Broos

Super Michal! Heb je wel tijd om naar school te gaan tussen al die leuke dingen doen door ;-)? Je hebt een geweldige start gemaakt, zo te lezen! X

Jolanda

Fijn dat het zo klikt met het gezin dat is super belangrijk!!
Leuk je enthousiaste verhaal te lezen. Wat een belevenis, je mag trots op jezelf zijn. Xxx

Lena Muriani

Geweldig Michal om he zo te mogen volgen.!!

Ria Smalbrugge

Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Michal !

Marije

Super om te lezen en wat schrijf je leuk!

Paulien

Gaaf Michal! Have fun! ????

Papa

Prachtig Michal, dat het zo klikt met je gastgezin. Na Borneo is dit je 2e avontuur in korte tijd. Geweldig, geniet ervan meid!

salomé

zusje! super leuk om dit zo te lezen. xx

Estée

Super leuk Mich!