michalsmalbrugge.reismee.nl

Nog 5 dagen voor vertrek!

Hi iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste blog plaatste. In de tijd daarna is veel gebeurd. Maandag 18 juli vertrok ik samen met 10 andere mensen uit mijn stad, naar de jungles van Borneo, Indonesië. We hebben mee geholpen in het dorp ‘Living Waters Village’ waar meer dan 500 kinderen wonen. We hebben onwijs veel mooie avonturen mee gemaakt. Het was een hele bijzondere tijd die ik nooit zal vergeten!

Eenmaal terug in Nederland had ik nog 2 weken om mij voor te bereiden voor mijn volgende avontuur. Ik heb gelijk contact gehad met mijn gastgezin en met mijn Homestay Coordinator. We kijken samen allemaal enorm uit naar zaterdag, want dat is de dag dat ik eindelijk vertrek naar Canada!

Afgelopen zaterdag had ik mijn afscheidsfeestje gehouden voor mijn vrienden. Het was een super gezellige avond en we hebben goed afscheid genomen. We moesten ook wel een traantje laten! Aanstaande woensdag komt mijn familie nog langs om afscheid te nemen. Afscheid hoort er dus ook bij, dat kan best moeilijk zijn maar ik weet waarvoor ik het doe en dat geeft alweer een goed gevoel!

Nu is het echt aftellen, ik vlieg aanstaande zaterdag! Deze week ga ik alles inpakken en de laatste dingen checken voor vertrek. Ik besef het eigenlijk nog steeds niet dat ik daadwerkelijk ga, waarschijnlijk als ik pas in het vliegtuig zit, dringt het tot mij door.

Als ik zaterdag aankom in Halifax (dat is de hoofdstad van Nova Scotia) heb ik eerst een ‘foreign correspondents camp’ tot en met maandag. Maandag middag zal ik dan mijn gastgezin ontmoeten! De komende tijd staan er allemaal leuke dingen gepland, ik kan niet wachten!

Het gaat nu echt gebeuren en ik ben enorm enthousiast! Jullie horen snel weer van mij!

Liefs,

Michal

Mama

Wat een mooi blog weer Mik,ik kijk nu al uit naar je avonturen uit Canada!

Sterrin

Super leuk Mik! Echt spannend allemaal...